Idag

Idag har jag och Krille varit lediga tillsamman en hel dag. Det var jätte mysigt, vi har varit i Ersnäs hos min föräldrar och städat han bil. Det var verkligen behövligt. Sen har vi varit och hälsat på hos hans syster och hennes sambo i Rosvik. Vi passade även på att gå ut och äta på café 4 you, det var riktigt trevligt.

Nu i kväll har jag precis varit hos en kollega som heter Jessica. Hon och hennes familj ska vara hundvakt till min lilla ögonsten nu under veckan som kommer. Så jag och Gizmo har varit där för att han skulle få bekanta sig med deras hund, mopsen Amanda. Hon är en riktigt mysig liten hund på 8 år, hon visade direkt vart skåpet skulle stå. vilket är bra för den ungemannen Gizmo för det behöver han, han är lite för kaxig för sitt eget bästa om jag säger så!!! Det verkade i alla fall funka bra när vi var där, men vi ska dit på söndag oxå för att se hur de går då och om allt går bra så kanske han stannar där redan på söndag. Jag hoppas verkligen att de gör de för jag är säker på att han skulle stormtrivas där och få lite uppkärksamhet.

Imorgon så ska jag föresten rida lektion för Sylvia, de ska bli jätte kul men jag är riktigt nervös oxå. För jag har så svårt för att få Gabriel att gå riktigt bra i tölten på banan. Han slöar till i kurvorna och börjar grisepassa i stället, de är så himla frustrerande och pinsamt. För säkert kommer alla andra som oxå ska rida i morgon att vara så duktiga att de blir mig de pratar om sen. "hon som var så dålig..." nä skämt och sido de hoppas jag verkligen inte att någon gör=)  kommer säkert att uppdatera alla via bloggen om hur det gick och förhoppningsvis även lägga upp lite bilder oxå. Nå jag nu ska jag sluta att skriva för idag och gå och mysa med krille. sov gott alla som läser de här och alla andra oxå förståss kram kram


Kommentarer
Postat av: Gabriel fra Hvolsvelli

Hej. Du var inte alls dålig när vi visade upp oss för Sylvia. Jag ville bara markera att jag har en egen vilja och jag tycker det är så tråkigt att springa snett på banan. Det är mycket roligare att få springa fritt som jag själv vill ute i hagen eller med dig på ryggen ute i skogen. Tyckte du inte att det gick bra på eftermiddagspasset? Då lät jag ju dig bestämma en hel del. Vi ska säkert komma överens i framtiden. Nu ska jag äta lite grönt. Du råkade fotografera mig när jag just vaknat och gäspar. En kopia av det kortet vill min matmor gärna ha. Hälsningar från Gabriel.

2007-08-11 @ 18:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0